Lekce 2 - Zbytečné strachy

Zbytečný strach číslo 1: O SEBEVĚDOMÍ

Záleží vám na tom, jak o vás druzí mluví nebo jak na ně působíte? Vyprávět by vám o tom mohla jedna vrána, která uviděla na dvoře páva. Ach, to je krásný tvor! Jaký má nádherný šat! ''Kdo jsi?'' Krákla na něj užasle. ''Páv.'' Odvětil královský pták, a jak se naparoval, vydal skřek, jak to umí jen pávi.

Vrána chtěla být jako on. Sledovala ho. Kdykoli mu při tanci upadlo pero, vetkla si ho do ocasu. Pak se rozhodla oslnit ostatní vrány. Ty se chechtaly. Zkusila skřeknout jako páv, když roztahuje ocas. ''Krá krá krá!'' zachrčela. ''Nejsi nic jiného, než vrána, i když máš nablýskaná brka,'' vyslechla si. ''Jsou hloupé,'' pomyslela si, ''a ještě k tomu ošklivé, nepatřím k vránám.'' A vyhledala společnost pávů. Ti na ni vytřeštili oči. ''Co to je?'' Povídá jeden. ''Asi vypelichaný páv, který ztratil mnoho per,'' řekl druhý. Svorně ji litovali.

Vrána pochopila, že snaží-li se být něčím, čím není, stává se nakonec ničím.

♥ Buď designérem vlastního života.

Zbytečný strach číslo 2: O SEBEZLEPŠOVÁNÍ

''Udržím si práci?'' ''Budu mít lepší plat?'' ''Dosáhnu na vyšší pozici?'' ''Nebo budou příští časy horší, než ty současné?'' Základní podmínkou pro přežití v přírodě je schopnost adaptace na změny. Život = změna a změna = život. Kdo se vyvíjí, posouvá se. Kdo se zastaví, couvá. Platí to v pracovní sféře, kde se modernizují technologie a člověk musí jít s novými trendy, jinak ztrácí uplatnění, ovšem platí to také v osobní rovině.

Kdy každý z nás nepřetržitě stárne. Zatímco mladá konkurence dorůstá. Kdo se v přírodě zastaví, zaniká. Dělá nám nutnost osobního rozvoje starosti? Jak to zvládají úspěšní, kteří také stárnou, a přesto nevyklízejí své pozice?

Zbytečný strach číslo 3: O BUDOUCNOST

Potkali se ve třicátých letech. Ona byla servírkou v jeho první restauraci. Pro jeho neobvykle kořeněné, smažené kuřecí kousky tam chodili lidé jako do koloniálu. I proto Harlandu Sandersovi začali přezdívat ''Colonel''. Harland se do Claudie zakoukal. Vzali se v roce 1948. Ale neměli to snadné. Claudia měla dvě děti, Harland tři. Do toho odevšad telefonovali zájemci o franšízovou pobočku Harlandovy restaurace - v roce 1963 jich měla společnost Kentucky Fried Chicken neskutečných šest stovek!

Harland věděl, že drží v rukou zlaté sele, ale také cítil, že ho sám neudrží. ''Byl pořád na cestách, domů se vracel vyčerpaný. Noci proseděl u objednávek. Opakoval: ''To nemůžeme zvládnout''. Tak jsem sama doma míchala kořenící směs. Balila zakázky, vozila je na vlak,'' vzpomínala Claudia, která se dožila 94 let. ''Harland stále sýčkoval, až jsem zakřičela: ''Děláme maximum. Víc dělat nejde.'' Neztrácej trpělivost a víru,  raději se uč těšit, jednou se všechno zhodnotí.''

Ten den přišel v roce 1964. Sandersovi prodali celý řetězec Johnu Y. Brownovi. Dnes má KFC přes 20 000 provozoven. Kolik by jich mělo, kdyby paní Claudia tehdy řekla manželovi. ''Máš pravdu, skutečně to nezvládneme, vzdáme to?''

♥ Nechte se inspirovat, začněte i vy psát svůj vlastní příběh úspěchu.

Řiď hlavou, veď srdcem

Prvotřídní vztah mezi člověkem a psem je vybudovaný na důvěře. Bez důvěry nemůže existovat zapálenost pro věc. Dodržování slibů, aktivní, pozorné naslouchání , vytrvalá laskavost a soucitnost a především pravdomluvnost.

Dodržujete svoje sliby?

Každý slib, který nesplníte, bez ohledu na to, jak malý a zdánlivě nepodstatný se může zdát, nahlodává váš charakter. Pokaždé, když se vyhnete tomu, udělat, co je správné, živíte zvyk dělat to, co je nesprávné. Když plníte svoje sliby, posilujete tím oddanost. 

Budujte a udržujte kvalitní mezilidské vztahy.  A pokud chcete dostát slibu stát se skvělým lídrem, člověkem, na kterého se může spolehnout nejen váš pes, ale i ostatní lidé. Být člověkem, který za něco stojí, musíte plnit sliby, které dáváte ostatním. Potřebujete si získat důvěru svých psů a jejich loajalitu. 

Odhodlaně naslouchejte.

Každý má hlubokou potřebu mít svůj hlas, a potřebu, aby byl tento hlas vyslyšen. A tak pozorně a s úctou naslouchejte. Naslouchat tomu, co říkají druzí je totiž známkou úcty. Je to projev toho, že si ostatních lidí vážíte a důvěřujete jim. Musíte se do nich umět vcítit a důvěřovat jim. Musíte se umět ztotožnit s jejich úhlem pohledu, s jejich perspektivou. A musíte do lidí, s nimiž komunikujete vložit sami sebe. Musíte do nich opravdu proniknout a zjistit, co si myslí. Jedině tímto způsobem je pochopíte a vyvoláte v nich pocit, že jsou chápáni. 

A člověk, který se cítí pochopen, vám bude naslouchat, když mluvíte vy. Jedním z největších darů, který můžete někomu dát, je věnovat mu stoprocentní pozornost. Opravdové naslouchání je ten největší kompliment. Naslouchejte se záměrem porozumět.

Skvělí pánečkové jsou vytrvale laskaví a empatičtí. 

Chovejte se k sobě s respektem, zdvořile, ohleduplně a se zájmem.

To, co pes doopravdy chce, je mít šéfa, který si ho považuje a dbá o jeho blaho. Chce takového lídra, který má takovou vizi, jež by jim ukázala, jak žít v našem lidském světě, jak jej správně chápat. A hlavně chce šéfa, který je empatický. Projevujte svému psovi drobné odměny, a to ve chvíli, kdy je klidný a submisivní. Tím jeho správné chování upevníte.

Pes, který je dopodrobna obeznámen s tím (je mu vysvětleno), co po něm chcete, vás daleko snáze pochopí. Získá větší důvěru ve vaše vedení, protože bude vědět, co má od vás očekávat. A určitě bude mít i větší pocit účastenství a chuti s vámi spolupracovat.

Jednejte transparentně a vysvětlujte svým psům, co po nich chcete. Neříkejte jim, co nemají dělat, ale spíše to, co dělat mají.

 

Úkoly k vypracování

  • budujte kvalitní mezilidské vztahy
  • buďte se svým psem hluboce spjati
  • při komunikaci buďte lidští a chovejte se k ostatním zdvořile, ohleduplně a se zájmem
  • dodržujte sliby
  • aktivně naslouchejte
  • buďte pravdomluvní, vytrvale laskaví a empatičtí